سميرة سعيد تفتح النار على طليقها هاني مهنى بعد تصريحاته الأخيرة

سميرة سعيد تفتح النار على طليقها هاني مهنى بعد تصريحاته الأخيرة

تابعنا على جووجل نيوز تابعنا على

22 فبراير 2021 - 9:16 م

عبّر ـ مواقع

 

كشفت النجمة سميرة سعيد عن قصص زواجها مرتين وانفصالها، قائلة: “زواجى الأول لم يكن بموافقة كل الأهل لكن تانى مرة الكل كان موافق”.

وأضافت سميرة سعيد خلال حديثها فى الجزء الثانى من برنامج “السيرة” مع الإعلامية وفاء الكيلانى المذاع على قناة Dmc قائلة : “زواجى الأول كان من الموسيقار هانى مهنا عام 1990 وانفصلنا بعد 4 سنوات، وتزوجت من مصطفى النابلسى والد ابنى شادى بعد انتهاء العدة بشهر، وانفصلنا أيضا بعد 4 سنوات.

وعن تصريحات هانى مهنا الأخيرة عنها، قالت سميرة سعيد: “أنا مش بحب الكلام فى الأمور الشخصية، وأنا أفتكر إنى اتكلمت على زواجى منه مرة أو مرتين بالكتير، وأنا نادرا لما أتكلم وده اللى اتربيت عليه إننا مش بنقول أسباب الزواج أو أسباب الانفصال، والزواج فى حد ذاته له أسراره وخصوصيته، والشخصين فقط اللى بيكونوا عارفين أسبابه ومسبباته ، والجهر بالتفاصيل حاجة مش كويسة.

وتابعت سميرة سعيد: “أما زواجى الثانى من والد ابنى شادى، احنا بينا رابط أبدى وهو ابننا، بالإضافة أنه فى احترام متبادل طول الوقت وعلاقة طيبة وهو الحقيقة رجل طيب ومتربى، واحنا لما ننفصل سوا لظروف الحياة هو عايش فى أمريكا وأنا عايشة فى المغرب، واحنا عمرنا ما اتكلمنا على انفصالنا أبدا وتربطنا علاقة طيبة وولاده بعتبرهم ولادى وهم أخوات شادى أيضا وزوجته سيدة فاضلة وبقينا اصحاب”.

وطرحت سميرة سعيد مؤخرا أحدث أغنياتها والتى تحمل اسم “بحب معاك”، وحققت مليونى مشاهدة على مواقع اليوتيوب خلال أسبوع وهى أولى أغانى ألبومها الجديد، وهى الأغنية التى لاقت قبولا كبيرا لدى الجمهور، وتفاعل معها رواد مواقع التواصل الاجتماعى فيس بوك وتويتر وإنستجرام.

وتحدث الموسيقار هاني مهنا، عن كواليس انفصاله عن المطربة سميرة سعيد، موضحًا أنه بعد انفصالهما مباشرة كان لديهم حفلة في الولايات المتحدة الأمريكية، وقررا استكمالها رغم الطلاق.

عملنا كل ما بوسعنها عشان نجيب عيل

وقال “مهنا” خلال حواره على تلفزيون اليوم السابع، :” عملنا كل ما بوسعنها عشان نجيب عيل عشان تكتسب في حياتها طفل تعيش بيها، لكن لم يشاء الله.. وكنت حاسس إنها عاوزة ترجعلي”، مضيفًا: “بعد الانفصال كان معانا حفلة في أمريكا.. ولم أتحدث إلى المتعهد لحجز إقامة جديدة، رغم أنها حجز لنا غرفة واحدة.. وبعد وصولنا لنويوريك .. سميرة مكنش ليها صوت خالص، وكان معانا حفلة في أتلانتا .. وكانت تعانى من دور برد شديد، وذهبنا للحفلة واعتذرنا للجمهور عشان تعبها”.

وتابع:” كنا في سويت واحد.. بس والله العظيم تلاتة أخوات.. كنت مصر على الالتزام.. في الحالة دى مفيش حتى بوسة في الخد.. والتزمت وانفصلنا.. كنت بحبها جدًا بس موقف الإنجاب كان سبب الطلاق”.

اترك هنا تعليقك على الموضوع

مشاركة فيسبوك تويتر واتساب